Aktualności (2018-01-18, 14:25:16)
"DUCH DRUŻYNY" START NOWEJ LIGI.
Nowe rozgrywki indywidualno-deblowo-drużynowe.

Zapraszamy zespoły do zgłaszania składów do rozgrywek DUCH DRUŻYNY do zapisów do dnia 11 lutego 2018 g.20. 

Zgłoszenie drużyny obejmuje 4 graczy spełniających warunek sumy siły gry na poziomie 13 punktów. (W wypadku niektórych graczy siła gry zostanie podniesiona  do poziomu rzeczywistego (np.Rafał Grodziski III liga - siła 4)).

Możliwe są zgłoszenia indywidualne z których zostaną utworzone drużyny.

System rozgrywek w postaci ligi. Mecze każdy z każdym

Szczegóły i Regulamin poniżej:

 

Drużynowy turniej tenisowy "DUCH DRUŻYNY"

 

 

  1. ZASADY OGÓLNE:
    1. Rozgrywki mają postać ligi lub serii turniejów.
    2. Drużyna składa się z 4 graczy.
    3. Gracze w każdej drużynie sklasyfikowani są wg rankingu. (podstawą do rankingu są wyniki z Ligi Tenisowej MASTERS CUP). jeśli zawodnik nie gra w MC, jego klasę określi RADA LIGI (po 1 przedstawicielu z każdej z drużyn).
    4. W poszczególnych meczach rywalizują ze sobą 2 drużyny.
  2. ZASADY ROZGRYWANIA MECZU:
    1. Mecz składa się z 4 pojedynków singlowych i 2 pojedynkówr deblowych.
    2. Poszczególne gry rozgrywane są jedna po drugiej na jednym korcie.
    3. Mecz rozgrywa się  systemem punktacji ciągłej do 36 wygranych gemów (z wyjątkami).
    4. Pojedyncze mecze rozgrywa się do momentu aż zawodnik drużyny prowadzącej doprowadzi wynik do  Wartości Końcowej Kolejnego Meczu -WKKM)

Nr pojedynku

Rodzaj Meczu

WKKM

1

Po 1 singlu

6

2

Po 2 singlu

Do 6 gemów więcej dla prowadzących po 1 pojedynku

3

Po 3 singlu

Do 6 gemów więcej dla prowadzących po 2 pojedynku

4

Po 4 singlu

Do 6 gemów więcej dla prowadzących po 3 pojedynku

5

Po 1 deblu

Do 6 gemów więcej dla prowadzących po 4 pojedynku

6

Po 2 deblu

Do 6 gemów więcej dla prowadzących po 5 pojedynku

 

    1. W jednym pojedynku nie może być rozegrane więcej niż 11 gemów.
    2. W wypadku gdy w pojedynku zostanie rozegrane 11 gemów a wynik łączny w meczu dla prowadzących jest niższy od odpowiedniego WKKM dany mecz singlowy się kończy, a zawodnicy w następnym meczu kontynuują do stanu +6 gemów dla prowadzących (ale max 11 gemów) np. po 1 singlu jest 6-1 dla druż. A, w 2 pojedynku  singlowym zawodnik druż. B wygrywa 7-4,wynik meczu 10-8, w 3 pojedynku (grają do momentu uzyskania przez jedną z drużyn 16 gemów), gracz z druż. B wygrywa 8-0 , wynik meczu jest 10-16, czwarty pojedynek odbywa się do 22 gemów, zawodnik A wygrwa 8-3, stan meczu po singlach wynosi 18-19, itd.
  1. ZASADA ROZGRYWANIA POJEDYNKU:
    1. System bez przewag (no-ad).
    2. Przy stanie po 40-40 , stronę serwisu wybiera RETURNUJĄCY.
    3. Obowiązuje zasad ciągłości serwisowej, tzn. w kolejnym meczu w pierwszym gemie serwuje zawodnik drużyny, która returnowała w ostatnim gemie poprzedniego meczu.
    4. UWAGA. Jeśli w  2 pojedynku deblowym ma być rozgrywany 11 gem przy wyniku remisowym , to wtedy rozgrywany jest SUPERTIEBREAK do 10 wygranych piłek z przewagą 2. Wygranego Supertiebreaka traktuje się jak gema w zapisie wyniku. (tzn. wynik końcowy brzmi 32-31).
    5. Jeżeli po rozegraniu wszystkich 6 pojedynków jest remis to rozgrywa się SUPERTIEBREAKA deblowego w składzie dowolnie określonym.
  2. RANKING DRUŻYNY
    1. Zawodnicy w drużynie są sklasyfikowani w rankingu od 1 (najsilniejsi) do 5.
    2. Do poszczególnego meczu drużyna zgłasza 4 zawodników.
    3. Nie ma możliwości zmiany miejsca w rankingu dla poszczególnych zawodników.
    4. Zawodnik rozstawiony z "1" MUSI wystąpić w 2 meczu deblowym z dowolnym partnerem. W 1 meczu deblowym grają dwaj pozostali gracze.
    5. Kolejność rozgrywania meczów.

 

Nr meczu

Rodzaj meczu

1

1 singiel : grają "czwórki" - najsłabsi

2

2 singiel : grają "trójki"

3

3 singiel : grają "dwójki"

4

4 singiel : grają " jedynki" najsilniejsi

5

1 debel : pary dowolne bez "jedynek"

6

2 debel : pary z "jedynkami"

 

  1. TWORZENIE DRUŻYN.
    1. Zawodnicy zgłaszają akces do rozgrywek pojedynczo.
    2. W zależności od ilości chętnych powstanie określona ilość drużyn.
    3. Skład drużyn jest losowany wg. koszyków oddających siłę gry graczy lub dobierany przez Kapitanów (gracze z Superligi) (systemem "wstęgi").
    4. W czasie losowania każdy z graczy ma przydzieloną ilość punktów siły gry:

Liga MC

Siła gry

Superliga

1

1

2

2

3

3

4

4

5

5

6

6

7

 

    1. Drużyna czteroosobowa musi się składać z graczy o łącznej sile min. 13 punktów (5 zawodników). W drużynie może grać maksimum 1 gracz z Superligi.
    2. Wyjątkowo stały zawodnik drużyny może być zastąpiony przez innego zawodnika (nie zgłoszonego wcześniej) ale o sile gry nie wyższej od zawodnika nieobecnego.

 

  1. ROZGRYWKI.
    1. Rozgrywki toczą się systemem każdy z każdym.
    2. Ilość meczów zależy od ilości drużyn.
    3. O kolejności w tabeli decyduje :

                                                              i.      ilość meczów wygranych (2 pkt za wygrany mecz drużynowy, 1 za porażkę),

                                                            ii.      różnica gemów,

                                                          iii.      stosunek gemów.

    1. Mecze rozgrywane będą na  obiekcie KCT MASTERS przy ul. Szymborskiej 147.
    2. Odpłatność za kort + piłki (2x3piłki) dzielona jest pomiędzy graczy 40zł/osobę.
    3. Wpisowe : do ustalenia.